De Praznicul Botezului Domnului, Preasfințitul Părinte Andrei, Episcopul Covasnei și Harghitei a săvârșit Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie la Catedrala Episcopală din Miercurea Ciuc înconjurat de un sobor de preoți și diaconi.
În cuvântul de învățătură adresat credincioșilor Preasfinția Sa a spus: „Cuvântul bobotează derivă din slavona veche bogoiavlenie. Bogu – Dumnezeu și iavlenie – a boteza. Teofania sau Epifanie – arătarea Sfintei Treimi. La Bobotează este actul de regenerare cosmică începând cu omul. Sfântul Ioan Botezătorul a adus o lucrare nouă în lume „eu vă botez cu apă spre pocăință dar Cel ce vine după mine este mai puternic decât mine, Lui nu-i sunt vrednic să-I duc încălțămintea, Acesta vă va boteza cu Duh Sfânt și cu foc” (Matei 3; 11). Venind Iisus la botez, Sfântul Ioan Botezătorul Îl arată lumii zicând: „Iată Mielul lui Dumnezeu”, autoritatea Sfântului Ioan Botezătorul era foarte puternică și îi recunoaște suveranitatea Mântuitorului, deși Mântuitorul îi cere: „Lasă acum că așa se cuvine nouă să plinim toată dreptatea” (Matei 3; 15), adică să plinim rânduiala lui Dumnezeu. Și când Sfântul Ioan Botezătorul l-a botezat „îndată cerurile s-au deschis și Duhul lui Dumnezeu s-a văzut pogorându-se ca un porumbel și venind peste El. Și iată glas din ceruri zicând: Acesta este Fiul Meu cel iubit în care am binevoit” (Matei 16; 17). În Valea Iordanului s-a arătat Sfânta Treime, iar Hristos botezându-Se firea apelor s-a sfințit, sfințindu-ne și pe noi și natura înconjurătoare”.
După terminarea Sfintei Liturghii, Preasfinția Sa a oficiat slujba de sfințire a Aghesmei Mari, iar credincioșii prezenți au fost stropiți cu apa sfințită. Răspunsurile la strană au fost date de către corala „Pocrov” a Catedralei Episcopale.
Aghiasma Mare se consumă pe nemâncate timp de opt zile, aceste zile simbolizează orientarea noastră spre viața veșnică. Pe lângă sfințirea oamenilor, Aghiasma Mare se folosește și pentru sfințirea caselor, gospodăriilor și grădinilor.