De Praznicul Botezului Domnului, Preasfințitul Părinte Andrei, Episcopul Covasnei și Harghitei a săvârșit Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie, înconjurat de un sobor de preoți și diaconi, la Catedrala Episcopală „Sfântul Ierarh Nicolae și Acoperământul Maicii Domnului” din Miercurea Ciuc.
În cuvântul de învățătură adresat credincioșilor prezenți Preasfinția Sa a spus: „La răscrucea dintre Vechiul și Noul Testament, din poporul iudeu s-a ridicat o personalitate foarte puternică. Acesta era Sfântul Ioan Botezătorul, fiul preotului Zaharia și al soției sale Elisabeta, închinat Domnului încă de la naștere. La vârsta de 30 de ani, a ieșit din anonimat și a intrat în viața publică ca predicator și botezător pe malul Iordanului aproape de Marea Moartă. A predicat apropierea Împărăției Cerurilor, îndemnându-i pe contemporani la pocăință prin cuvintele: „Pocăiți-vă, că s-a apropiat Împărăția Cerurilor” (Matei 3; 2). Imperativul pocăiți-vă! A fost esența predicii Sfântului Ioan Botezătorul, nu trebuie înțeles greșit cum fac unii creștini aparținători ai altor culte. Sfântul Ioan a înțeles schimbarea mentalității, schimbarea gândirii, schimbarea modului de a te raporta la 3 lucruri. La tine însuți, la Dumnezeu și la cel de lângă tine. El l-a vestit pe Mesia care are să vină după el și care va boteza cu Duh Sfânt și cu foc. Botezul Sfântului Ioan era pecetluirea mentalității schimbate de atunci, dar nu a avut puterea de-a ierta păcatele. Acest botez urma să fie șters doar prin Botezul creștin inițiat de Domnul Iisus Hristos. Doar în Botezul creștin trecutul este anulat și omul devine o făptură nouă. În momentul în care Fiul lui Dumnezeu a intrat în apă, glasul Tatălui din Ceruri s-a auzit : „Acesta este Fiul Meu cel iubit întru Care am binevoit” (Matei 3,17). Pentru prima oară pe pământ se arată Sfânta Treime, de aceea botezul se săvârșește în numele Sfintei Treimi pentru că și la Botezul Domnului s-a arătat Sfânta Treime în Valea Iordanului. Această legătură între Botezul Domnului și botezul nostru ca împărtășirea harului Sfintei Treimi ni se arată în rugăciunea de la Sfințirea Apei. Sfințirea Apei sau Agheasma Mare este o amintire vizuală, o actualizare a Botezului Domnului și amintirea botezului nostru. O zi de mare binecuvântare. Agheasma Mare este deosebit de prețioasă, ea se sfințește prin două rugăciuni rostite de trei ori prin care se invocă pogorârea Duhului Sfânt, iar a treia oară Sfânta Cruce și busuiocul ne arată prin introducerea cu ele în apa sfințită, desăvârșirea sfințirii. Domnul s-a botezat în Iordan sfințind firea apelor. Care este scopul sfințirii apelor? Ca să ne facă nouă cale la nașterea de a doua sfințindu-ne cu apă.”
La momentul potrivit în cadrul Dumnezeieștii Liturghii, Preasfinția Sa împreună cu soborul slujitor au săvârșit slujba de Sfințire a Aghesmei Mari după care au fost stropiți cu apa sfințită toți credincioșii. Răspunsurile la strană au fost dată de corala „Pocrov” a Catedralei Episcopale.